Vrijdagavond 29 juni is er bij schaakclub LSV een openbaar schaakcafé waar ieder die van schaken houdt welkom is. In een afgesloten ruimte zullen ‘zomerkampioen’ Thomas van Veelen en oud-clubkampioen Jacques Huijzer een partij spelen. Zodra een speler een zet gespeeld heeft, komt hij naar de publiekszaal om deze zet op een groot demonstratiebord uit te voeren en toe te lichten. Hij denkt hardop over de plannen van zijn tegenstander. Daarna verdwijnt hij weer, en het publiek bespreekt de stelling. Dan komt de tweede speler zijn tegenzet op dezelfde wijze presenteren. het publiek krijgt zo een bijzonder kijkje in het denken van de twee kampioenen. Locatie: Buurtcentrum De Brink, naast Albert Heijn, filiaal De Kamp. LET OP: de nieuwe clubkampioen sinds 22 juni, Hans Larooij, krijgt volgend seizoen zijn kansen!
Nieuwsbericht nr x van 24 juni 2012. (TD)