Nadat we 2 jaar geleden succesvol het snelschaakkampioenschap van de 2e klasse hadden gehaald, zijn we er afgelopen zaterdag in Bennekom niet in geslaagd dit te prolongeren. Na de voorronden wisten we ons als 6e te plaatsen voor finaleronde A met o.a. twee 4 -0 overwinningen op ASV5/Mook en ASV 8 en een ruime overwinning op ASV 6. In de dubbelrondige finaleronde moesten we aantreden tegen ASV 1 en 2, Kasteel 1 en 2 , Bennekom , ASV 4 en Wageningen .

Tegen zoveel geweld uit KNSB en promotieklasse waren we niet op gewassen. Jammer dat onze concurrent voor het kampioenschap Kasteel 2 het net iets beter deed in de finale ronde. Vooral ook omdat wij zowel in de voorronde als in de finaleronde ze met resp. 2,5 – 1,5 als 5 – 3 hadden verslagen. Twee bordpunten meer gaven uiteindelijk de doorslag. Tenslotte het team dat zaterdag aantrad, bestond uit Thomas van Veelen, Johannes Kossen, Jacques Huijzer, Luc van Dijk en Martin Beenhakker. Eén succes mag zeker niet onvermeld worden. Johannes is naast topscorer van ons team met 13, 5 uit 21 ook topscorer geworden van de 2e klasse van de OSBO.

Luc van Dijk, teamleider