Met tal van schaakactiviteiten sloot LSV het winterseizoen af. Het wintercuptoernooi eindigde met overwinningen voor Jacques Huijzer met 44 ladderpunten in groep A, en voor Daan Smit (38) in groep B. De runners-up in groep A waren Thomas van Veelen (42) en Dick Stapersma (38), terwijl in groep B Christa de Vries (38) als tweede eindigde. Hier bereikten Anton Bakhuijsen en Jan van den Brom de gedeelde derde plaats met 36 ladderpunten.
Vier LSV-ers schaakten onlangs in de schaduw van de wereldgrootmeesters mee in het TATA Steel schaaktoernooi te Wijk aan Zee en wel in één van de tientallen toernooien voor amateurs. Het waren Jacques Huijzer (tienkamp 3A), Johannes Kossen (tienkamp 3E), Raymond van de Bos (tienkamp 5D) en Luc van Dijk in dagvierkamp 5F. Ze kwamen met mooie partijen en verhalen terug naar Lelystad. Zie de eerdere berichten hierover.
Alsof het niet op kon, speelde LSV1 afgelopen vrijdagavond een OSBO-wedstrijd tegen Schaak Vereniging Nunspeet. Lelystad won verpletterend met 7½ – ½. De SV Nunspeet kampt met vergrijzing en ledenverlies. LSV kent dat probleem ook, maar weet met een aantrekkelijk programma toch regelmatig nieuwe leden te trekken. Voor LSV lonkt nu promotie naar de 1e klasse.
Start zomercuptoernooi. Vrijdag 8 februari beginnen twee zomercuptoernooien, de A-groep voor de tien tot twaalf sterkste schakers van Lelystad, en de B-groep voor wie nog niet zo sterk speelt. De hoogst geëindigden in het wintercuptoernooi groep B mogen het nu in de A-groep proberen, terwijl er uit de A-groep enkelen naar de B-groep degraderen. Tot en met juni zijn er twee ronden per maand op vrijdagavond.
Niet-leden kunnen aan zo’n toernooi meedoen voor een bescheiden entreegeld. Aanmelden om 20 uur aan de zaal, Buurthuis De Brink, Griend 33-07.
Tom